Pengar



Tänk hur mycket pengar styr sitt liv. Lite läskigt faktiskt.
Nästan allt kostar pengar.
Å varför blir man alltid sugen på en massa saker när man inte har nå pengar?
Vad skulle man göra om man hade för mycket pengar?

Jag har nog aldrig varig så fattig som jag har varit denna måndag, och jag har nog
aldrig längtat såå mycket till lön nån gång heller.
Jag skulle bara villa känna känslan att ha för mycket pengar. Kunna köpa precis vad jag vill
utan att få dåligt samvete och tänka, ska jag kanske lämna tillbaka den där tröjan ändå.
Skulle jag bli snål om jag hade mycket pengar? Kan man ha för mycket pengar?
Till och med kundvagnarna på ica vill ha en 5a eller 10a för att du ska kunna handla med dom.
I stort sett vad du än gör så kostar det pengar.

Men jag ska inte klaga, det finns dom som har det betydligt mycke värre än mig.
Kom bara å tänka på hur mycket pengar styr världen.






// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0